REPUBLIKA HRVATSKA
SISAČKO MOSLAVAČKA ŽUPANIJA
OPĆINA VELIKA LUDINA
DJEČJI VRTIĆ LUDINA
Crkvena 2,44316 Velika Ludina
Tel: 044/658-493
mail : Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
U Velikoj Ludini, 28.09.2016.
KLASA: 601-01/16-01/16
URBROJ: 2176-77-16-1
GODIŠNJI PLAN I PROGRAM RADA DJEČJEG VRTIĆA LUDINA
ZA PEDAGOŠKU GODINU 2016. /2017.
VELIKA LUDINA , RUJAN 2016.
SADRŽAJ
I UVOD…………………………………………………………………………….
II UTROJSTVO RADA ………………………………………………………….
III MATERIJALNI UVJETI RADA…………………………………………….
IV NJEGA I SKRB ZA TJELESNI RAST I ZDRAVLJE DJECE………….
V ODGOJNO-OBRAZOVNI RAD…………………………………………..
V a GODINA PRIJE ŠKOLE… ………………………………………………
V b OBOGAĆIVANJE ODGOJNO OBRAZOVNOG RADA…………
V c PEDAGOŠKA DOKUMENTACIJA ……………………………………
VI STRUČNO USAVRŠAVANJE ……………………………………………
VII SURADNJA S RODITELJIMA………………………………………………
VIII SURADNJA S VANJSKIM USTANOVAMA……………………………
IX VREDNOVANJE PROGRAMA……………………………………………..
X FINANCIRANJE PROGRAMA…………………………………………….
XI PLAN I PROGRAM RADA RAVNATELJA ……………………………
XII PLAN I PROGRAM RADA ZDRAVSTVENOG VODITELJA……….
I UVOD
Godišnji plan i program odgojno - obrazovnog rada u pedagoškoj godini 2016./2017.izradili smo na temelju pozitivne odgojne prakse i Nacrta Nacionalnog kurikuluma za rani i predškolski odgoj I obrazovanje s ciljem poticanja cjelovitog razvoja djeteta: tjelesnog I psihomotornog,socio-emocionalnog I razvoja ličnosti,spoznajnog razvoja,razvoja govora,komunikacije,izražavanja I stvaralaštva, uvažavajući individualne razvojne potrebe I mogućnosti djeteta.
Program ćemo provoditi u skladu sa suvremenom koncepcijom predškolskog odgoja, polazeći od stvarnih potreba djeteta i njegove osobnosti u stalnoj interakciji sa obitelji i okruženjem.
Godišnji plan i program odgojno-obrazovnog rada izrađen je i provodit će se u skladu sa:
- Zakonom o predškolskom odgoju i obrazovanju i njegovim izmjenama i dopunama,
- Državno pedagoškim standardom
- Nacionalnim kurikulumom za rani i predškolski odgoj i obrazovanje
- Programskim usmjerenjem odgoja i obrazovanja predškolske djece
- Konvencijom o pravima djeteta.
Cilj nam je ustrojstvo programa postaviti fleksibilno, tako da je osiguran kontinuitet u cjelovitom odgojno-obrazovnom procesu, koji je otvoren za kontinuirano učenje i unapređivanje prakse vrtića u skladu s individualnim potrebama i pravima djeteta.
Planiranje i osmišljavanje odgojno-obrazovnog rada usmjerit ćemo na dijete kao pojedinca jer je zadaća odgajatelja omogućiti maksimalnu podršku svakom djetetu da se razvije u snažnog,samopouzdanog,brižnog,odgovornog i sretnog člana naše zajednice.
Poseban naglasak staviti ćemo na intenzivnije i stručnije komuniciranje s roditeljima, kako bi postali aktivni partneri u odgoju svog djeteta, te jačali svoju roditeljsku ulogu. Krajnji cilj nam je unaprijediti kvalitetu suradnje s roditeljima kroz razne oblike stručnog djelovanja, prihvaćanje roditelja kao suradnika i partnera u procjenjivanju uspješnosti rada s djecom.
Godišnji plan i program odgojno obrazovnog rada Dječjeg vrtića Ludina donosi Upravno vijeće uz prethodno razmatranje I prihvaćanje Odgajateljskog vijeća.
II USTROJSTVO RADA
Vizija našeg vrtića je omogućiti djetetu da bude sretno u svakom segmentu svog života i razvoja ,a kao cilj našeg djelovanja je u konačnici sretan čovjek.
Ostvarenje tog cilja moguće je uz stalno djelovanje u područjima važnim za djetetov fizički I intelektualni rast I razvoj. Kako odgajatelji u svom radu kroz razna područja djeluju tijekom pedagoške godine, permanentno I planirano, veoma je važno uključiti roditelje što više u problematiku rasta I razvoja djeteta tako I da kod kuće mogu primjenjivati ono što se radi u Vrtiću ,a u cilju dobrobiti djeteta.
Prioritetna područja djelovanja za ostvarenje tog cilja tijekom odgojno obrazovnog rada kroz pedagošku godinu su područje tjelesnog i psihomotornog razvoja, socio-emocionalnog i razvoja ličnosti,spoznajnog razvoja,područje razvoja govora,komunikacije Izražavanja i stvaranja i poboljšanja kvalitete njegova življenja.
Poseban naglasak ćemo staviti na značaj igre kao najvažnije za razvoj djeteta, zatim pokreta koji je osnova razvoja svakog djeteta te individualizacije.Individualizacija se postiže poštivanjem trenutne razvojne faze svakog djeteta i planiranjem niza odgovarajućih aktivnosti.Individualizacija je važan cilj kojem u radu treba težiti, budući da,što se više individualizira ,to se olakšava proces učenja,smanjuju se problemi s ponašanjem ako ih ima te se unapređuje učenje I razvoj.
Za razvoj ukupnih sposobnosti djeteta najvažnija je dječja igra.Najbolja igra je ona u kojoj se dijete kreće, razmišlja I komunicira sa drugom djecom.Potrebno je što je više moguće vremena boraviti na svježem zraku ,što znači u prirodi I na igralištu ,gdje se mogu organizirati aktivnosti ,koje zajedno sa kretanjem pomažu ukupnom razvoju dječjih bioloških potencijala.U kojoj će se mjeri biloški potencijali razviti zavisi prije svega od rane stimulacije..
Odgovornim djelovanjem svih zaposlenika i roditelja, provođenjem preventivnih programa zaštite i samozaštite djece te osmišljenom strukturom unutarnjeg i vanjskog prostora osigurati uvjete za potpunu sigurnost i zaštitu djece
* * *
Dječji vrtić Ludina obavlja svoju djelatnost na jednoj lokaciji, u objektu vrtića na adresi Crkvena 2,44316 Velika Ludina.Ravnateljica Dječjeg vrtića je Tajana Lidmila.Novozaposlena je zdavstvena voditeljica Andrea Stanić.
Dječji vrtić Ludina provodi slijedeće programe:
- Cjelodnevni,desetosatni program
- Poludnevni program
- Program predškole za koju imamo verificiran program.
Roditeljima će biti ponuđen program ranog učenja engleskog jezika u suradnji sa Udrugom “Naučimo puno”čiji je program verificiran od strane MZOS, a financirat će ga roditelji.
Redoviti program vrtića obogatit ćemo sa programima izleta, posjeta, kazališnih predstava uz suradnju i komunikacijusa roditeljima.
U pedagošku godinu 2016./2017. Upisano je 36-ero djece u dvije odgojne skupine(mlađu I stariju) I 17 dijete u skupinu predškole.
Tablica br.1
Djeca u |
u3.g |
u4.g |
u5.g |
u6.g |
u7.g |
djevojčice |
dječaci |
ukupno |
Mlađa skupina |
6 |
8 |
|
|
|
5 |
9 |
14 |
Starija skupina |
|
|
14 |
6 |
1 |
12 |
9 |
21 |
predškola |
|
|
|
8 |
9 |
|
|
17 |
|
6 |
8 |
14 |
14 |
10 |
|
|
52 |
RASPORED RADA ODGAJATELJA I RADNO VRIJEME PO SKUPINAMA:
Tablica br.2
ODGOJNA SKUPINA |
ODGAJATELJI |
PRIJE PODNE |
POSLIJE PODNE |
MLAĐA ODGOJNA SKUPINA
|
1. Kata Buić
2.Anita Vulinec |
06.00 – 11.30 |
10.00 – 15.30 |
STARIJA ODGOJNA SKUPINA
|
Dijana Miletić
Ivana Rzounek Šimunović
|
06.30 – 12.00 |
10.30 – 16.00 |
SKUPINA PREDŠKOLE
|
Tajana Lidmila |
Ponedjeljak I srijeda(dječji vrtić) 15.30h – 19.00h Petak (knjižnica) 08.00-10.00h |
Dežurstva će biti organizirana prema potrebama roditelja.
Zadaci,s adržaji I aktivnosti na unapređivanju utrojstva programa
Tablica br.3
ZADACI,SADRŽAJI I AKTIVNOSTI |
NOSITELJI |
SURADNICI |
ORIJENTACIJSKO VRIJEME PROVOĐENJA (MJESECI) |
Ustrojeni program usklađivati s individualnim potrebama I pravima djece na razini vrtića |
Ravnateljica |
odgajatelji |
9.,10. |
Pratiti i zadovoljavati potrebe roditelja o dužini boravka djeteta u vrtiću te prema njima prilagoditi radno vrijeme skupina I vrtića. |
Ravnateljica |
Odgajatelji,roditelji |
Kontinuirano |
Pratiti i poticati odgovornost zaposlenika za stručno I kvalitetno izvršavanje radnih obveza te širenje pozitivne energije među zaposlenicima. |
ravnateljica |
|
Kontinuirano |
Uključivati sve odgajatelje u programe edukacije te pratiti njihovu inicijativu I angažiranost te im pružiti mogućnost prezentacije novih spoznaja radi unapređivanja kvalitete življenja u vrtiću. |
ravnateljica |
odgajatelji |
Kontinuirano |
Uključivati sve zaposlene radnike u provođenje različitih akcija I značajnih događanja na razini skupina I vrtića uz suradnju sa roditeljima I širom zajednicom. |
ravnateljica |
Svi zaposleni odgajatelji |
Kontinuirano |
Organizirati raznovrsne kulturno-zabavne, rekreativne sadržaje za djecu , roditelje I zaposlene na razini vrtića I izvan njega. |
ravnateljica |
Odgajtelji roditelji |
Tijekom cijele pedagoške godine |
Uključenost roditelja u ostvarivanje programa rada radi ostvarenja što kvalitetnije komunikacije I suradnje |
Ravnatelica odgajatelji |
roditelji |
Tijekom pedagoške godine prema planu vrtića |
Suradnja s vanjskim stručnim suradnicima prema godišnjem planu I program vrtića. |
ravnateljica |
Odgajatelji Stručni suadnici izvan vrtića |
Kontinuirano |
Osigurati fleksibilnost odgojno-obrazovnog procesa, kontinuitet odgoja I obrazovanja , ostvariti partnerstvo vrtića s roditeljima i širom zajednicom te omogiućiti otvorenost za kontinuirano učenje I unapređivanje prakse. |
ravnateljica |
Odgajatelji, suradnici, djeca , roditelji |
kontinuirano |
NAČIN PRAĆENJA,DOKUMENTIRANJE I EVAULACIJE Tablica 4. |
|||
Praćenje I snimanje odgojnih situacija,evaulacija,savjetodavni i edukativni rad s odgajateljima i roditeljima:protokoli,ankete,foto i video snimke,evidencije radnog vremena zaposlenih,postotak prisutnosti djece,prisutnost na stručnim skupovima,opremljenost poticajnogokruženja,rješenja,evidencije I sl. |
Ravnateljica, vanjski stručni suradnik |
Odgajatelji, djeca, roditelji |
kontinuirano |
Utvrđivanje potreba za obogaćivanje poticajnog okruženja |
odgajatelji |
ravnateljica |
Rujan Siječanj Travanj |
Provođenje plana I programa suradnje s roditeljima I njihovo uključivanje u odgojno-obrazovni proces,individualni razgovori s roditeljima i u malim grupama,ankete za roditelje,postotak prisutnosti roditelja na sastancima,u različitim akcijama I sl. |
ravnateljica |
Odgajatelji Roditelji djeca |
Kontinuirano
Dva do tri puta godišnje
|
POKAZATELJI POSTIGNUĆA |
|||
Foto i video zapisi,tabele,protokoli,evidencije,upitnici,ankentni listići ,postignuća djeteta,izjave djece,individualni razgovori s djecom,individualni registratori praćenja djeteta i grupni,uključenost roditelja u program i njihovo vrednovanje programa,sudjelovanje djece u kreiranju i vrednovanju programa. |
RADNO VRIJEME USTANOVE
Ove pedagoške godine,2016./2017.,radno vrijeme Vrtića bit će ,kao i uvijek do sada,prilagođeno potrebama roditelja, tako da se uvaže potrebe svakog pojedinca,ali da trajanje dnevnog boravka djeteta u vrtiću ne prelazi 10 sati.
Dežurstva će biti organizirana prema potrebama zaposlenih roditelja uz potvrdu od poslodavaca o trajanju radnog vremena.
Rad u ljetnim mjesecima organizira se u jednoj odgojnoj skupini nastavno na anketu za roditelje koja se provodi uoči ljetnih ljeseci.
Odgojitelji u neposrednom radu s djecom rade 27,5 sati tjedno(što se odnosi na neposredan rad s djecom,dežurstva,posjete,izleti I sl.). Ostali dio zaduženih sati (do 40 sati tjedno) realizira se kroz prateće poslove, u prijepodnevnim i poslijepodnevnim dežurstvima i u preraspodjeli radnog vremena (zamjena za odsutne djelatnike).
Obračun sati rada vrši se za svaki mjesec na kraju mjeseca za svakog odgojitelja. Prateći poslovi odnose se na :tromjesečno planiranje, tjedno planiranje, dnevnu pripremu rada (dnevni plan rada, pripremanje materijalne sredine, pripremanje poticajnih sredstava), dogovori o pripremi rada i realizaciji grupnih odgojitelja, dnevno zapažanje, valorizacija u svezi planiranog rada, nazočnost na odgojiteljskim vijećima, individualno stručno usavršavanje, kolektivno stručno usavršavanje u vrtiću, suradnja s roditeljima (roditeljski sastanci, individualni razgovori s roditeljima, kutić za roditelje).
Radno vrijeme svake odgojne skupine je 10 sati, a uključujući dežurstvo rad vrtića traje maksimalno 11 sati.
Tablica br.5
STRUKTURA 40-SATNE TJEDNE OBVEZE ODGAJATELJA |
||
POSLOVI |
|
|
NEPOSREDAN RAD |
27,5 |
5,5 |
OSTALI POSLOVI |
10 |
1,8 |
STANKA |
2,5 |
0,7 |
UKUPNO |
40 |
8 |
RADNO VRIJEME ODGAJATELJA PO MJESECIMA ZA PEDAGOŠKU GODINU 2015./2016.
Tablica br.6
MJESECI |
BROJ RADNIH DANA |
BROJ RADNIH SATI |
EFEKTIVNI SATI |
OSTALI POSLOVI |
STANKA |
Rujan |
22 |
176 |
121 |
44 |
11 |
Listopad |
21 |
168 |
115,5 |
42 |
10,5 |
Studeni |
21 |
168 |
115,5 |
42 |
10,5 |
Prosinac |
21 |
168 |
115,5 |
42 |
10,5 |
Siječanj |
21 |
168 |
115,5 |
42 |
10,5 |
Veljača |
20 |
160 |
110 |
40 |
10 |
Ožujak |
23 |
184 |
126,5 |
46 |
11,5 |
Travanj |
19 |
152 |
104,5 |
38 |
9,5 |
Svibanj |
22 |
176 |
121 |
44 |
11 |
Lipanj |
20 |
160 |
110 |
40 |
10 |
Srpanj |
21 |
168 |
115,5 |
42 |
10,5 |
Kolovoz |
22 |
176 |
121 |
44 |
11 |
UKUPNO |
253 |
2024 |
1391,5 |
506 |
126,5 |
GODIŠNJE ZADUŽENJE RADA OSTALIH ZAPOSLENIKA
Tablica br.7
|
IME I PREZIME |
RADI NA POSLOVIMA |
TJEDNI SATI |
GODIŠNJI SATI |
1. |
MIRJANA MARKOVOVIĆ |
KUHARICA |
40 |
2080 |
2. |
KSENIJA TIČAK |
SPREMAČICA |
40 |
2080 |
3. |
ANDREJA STANIĆ |
ZDRAVSTVENA VODITELJICA |
4 |
208 |
4. |
TAJANA LIDMILA |
RAVNATELJICA VODITELJ PREDŠKOLE |
40 |
2080 |
Od ukupnog broja sati rada za sve djelatnike oduzima se broj radnih dana za godišnji odmor na kraju pedagpške godine.
Osim navedenih djelatnika vrtića ,u Vrtiću su putem HZZ-e u mjeri “Mladi za mlade”kao pomagač u nastavi u mjesecu travnju zaposleni(ugovorom su u vrtiću do 13.01.2017.):
1. Antun Havliček – kao asistent za dijete s Adhd-om
2. Azra Culjak – kao asistent za dijete s autizmom
3. Mateja Večerin – kao asistent za dijete s višestrukim razvojnim poremećajem
Ponovo ćemo raspisati natječaj za stručno osposobljavanje za rad bez zasnivanja radnog odnosa kako bismo omogućili polaganje stručnog ispita mladim odgojiteljima.
1.2. MATERIJALNI UVJETI
BITNE ZADAĆE
- Suradnjom s Osnivačem,Općinom Velika Ludina kao i uvijek do sada, redovnim investicijskim odžavanjem djelovati na poboljšanje materijalnih uvjeta u cilju ostvarivanja bitne zadaće zaštite i sigurnosti djece
- Odgovorno i racionalno ponašanje zaposlenika prema materijalnim dobrima u cilju zadržavanja postojeće razine
- Ukazivati nadležnima na potrebe neodgodivih popravaka i sanacija
INVESTICIJSKO I TEKUĆE ODRŽAVANJE
Proteklih godina uloženo je dosta u investicijsko i tekuće održavanje zbog starosti objekata .Ove godine izrađena je cjelokupna dokumentacija za javljanje na natječaj iz EU fondova za dogradnju novog i adaptaciju starog dijela vrtića.
Prioritetne zadaće:
PLAN NABAVE
- nabava didaktičkih sredstava i igračaka
- nabava raznog tekstila za potrebe skupina
- nabava dobro odabrane stručne literature
- redovita nabava potrošnog materijala za sve skupine
Sav potrošni materijal, stručna literatura, igračke i sitnije nabavke nabavljat će se iz redovitih sredstava koja se osiguravaju za materijalne troškove iz proračuna Dječjeg vrtića i Općine velika Ludina kao osnivača i sredstava za predškolu koje osiguravaju Županijski ured za prosvjetu,kulturu i sport te MZOS-a.
IV NJEGA I SKRB ZA TJELESNI RAST I ZDRAVLJE DJECE
Svi zadaci i mjere vezane za ovo poglavlje koncipirane su u skladu s Programom zdravstvene zaštite djece, higijene i pravilne prehrane djece u dječjim vrtićima kao osnovnog zdravstvenog dokumenta u djelatnosti predškolskog odgoja.
Dječji vrtić Ludina uveden je u sustav HACCAP –a u rujnu 2009.godine te je uveden u sve prostore Dječjeg vrtića.Djeci je omogućeno 5 obroka,a obrok-užina između doručka I ručka obavezno je sezonsko voće I prisutno je prema potrebama djece kao I voda u SDB-a.
Cilj:
Stvaranje optimalnih uvjeta za tjelesni razvoj i očuvanje zdravlja djece. Povećanje efikasnosti suradnje svih sudionika u odgojno obrazovnom procesu za očuvanju i unapređenju zdravlja djece. Provođenje higijenskih propisa za ispravno postupanje s hranom, osiguravanje osnovnih uvjeta prerade i pripreme hrane, provođenje općih uvjeta – higijena prostora, kontrola prisutnosti štetnika, zbrinjavanje otpada, održavanje opreme, održavanje osobne higijene zaposlenika i osoblja.
Zadaće, sadržaji, aktivnosti
Bitni zadaci:
· Sustavno praćenje rasta i razvoja djece
· Prehrana djece prema važećim standardima i propisima
· Prilagodba prehrane kod djece sa zdravstvenim problemima
· Provedba preventivnih mjera u cilju smanjenja pobola i ozljeda djece
· Provođenje protuepidemijskih mjera u slučaju pojave zaraznih bolesti
· Zdravstveni odgoj djece,radnika i roditelja
Tablica br.8
Zadaće, sadržaji i aktivnosti za provođenje njege i skrbi za tjelesni rast i zdravlje djece |
||||
U ODNOSU NA DIJETE |
§ Osvješćivanje djeteta o važnosti brige za vlastito zdravlje § Podrška djetetu u stvaranju navika zdravog načina života (higijenske navike, navike vezane uz prehranu, odmor i kretanje) § Osposobljavanje djeteta za samozaštitu i adekvatno reagiranje u potencijalno opasnim situacijama § Planiranje jelovnika – zdrava prehrana i kultura prehrane § Skrb o dnevnom ritmu djece § Skrb za primjeren svakodnevan boravak djece na zraku § Praćenje tjelesnog razvoja djece § Osiguravanje pravilnih higijensko-sanitarnih i mikroklimatskih uvjeta § Kompletiranje dokumentacije o zdravstvenom statusu i pobolu djeteta |
|||
U ODNOSU NA ODGOJITELJE I DRUGE RADNIKE |
§ Edukacija odgojitelja i drugih djelatnika u suvremenim pristupima u prevenciji bolesti i očuvanju zdravlja te osposobljavanje za pružanje prve pomoći § Preventivno djelovanje na osiguravaju higijensko zdravstvenih uvjeta u vrtiću § Pravodobno reagiranje svih djelatnika na potencijalno opasne situacije u okruženju vrtića |
|||
U ODNOSU NA RODITELJE |
§ Edukacija i stručna pomoć roditeljima u zaštiti i očuvanju djetetova zdravlja § Prikupljanje općih i posebnih podataka o zdravstvenom statusu djeteta |
|||
U ODNOSU NA VANJSKE INSTITUCIJE |
· Suradnja sa Zavodom za javno zdravstvo Sisak · Suradnja sa pedijatrijskom ambulantom |
|||
STRATEGIJE DJELOVANJA |
VRIJEME |
NOSITELJI |
||
KORACI |
§ Preventivne mjere za sprečavanje bolesti i rano otkrivanje zdravstvenih teškoća: mjere za sprečavanje respiratornih infekcija, protuepidemijske mjere, sanitarno-higijenske mjere i mjere usmjerene na sigurnost unutarnjeg i vanjskog prostora § Edukacija putem stručnih predavanja, tečaja prve pomoći, higijenskog minimuma, stručne literature i periodike § Projektni rad s djecom iz područja zdravstvenog odgoja |
kontinuirano tijekom godine |
ravnatelj odgojitelji liječnik pedijatar drugi specijalisti zdrevstveni voditelj
|
|
NAČIN PRAĆENJA I EVALUIRANJA |
§ Analiza procijepljenosti, pobola i povreda § Prikupljanje tzv. „ispričnica“ nakon pobola djeteta § Antropološka mjerenja § Protokoli i bilješke odgojitelja vezano uz rad s djecom glede preventivnog djelovanja i očuvanja djetetova zdravlja |
kontinuirano tijekom godine |
ravnatelj odgojitelji zdrevstveni voditelj
|
|
INDIKATOR POSTIGNUĆA |
§ Smanjeni pobol i povreda djece § Pojačana suradnja obitelji i vrtića na zaštiti djetetova zdravlja (kartoni procijepljenosti, zdravstvene potvrde, medicinska dokumentacija, ispričnice nakon pobola, individualni razgovori) § Povećana učinkovitost suradnje s vanjskim suradnicima na rješavanju aktualne zdravstvene problematike |
|||
ZADOVOLJAVANJE OSNOVNIH POTREBA DJETETA
Tablica br.9
CILJ: Daljnji rad na unapređivanju njege, prehrane i dnevnog odmora djeteta radi primjerenog zadovoljavanja općih i posebnih potreba djeteta. Praćenje, prepoznavanje i zadovoljavanje općih i posebnih potreba djece u vrtiću. |
||||
U ODNOSU NA DIJETE |
BITNE ZADAĆE |
|||
§ Podržavanje djetetovu samostalnost, slobodu izbora i uključenost u osnovnim životnim situacijama njege, prehrane i odmora § Razvijanje navika očuvanja zdravlja i kulture u zadovoljavanju osnovnih potreba djeteta § Stvaranje dobre psihosocijalne klime i korištenje svakodnevnih životnih situacija za zdravstveno i odgojno-obrazovno djelovanje |
||||
U ODNOSU NA ODGOJITELJE I DRUGE RADNIKE |
§ Osvješćivanje odgojitelja o važnosti pravovremenog i adekvatnog zadovoljenja djetetovih potreba za njegov cjeloviti razvoj § Uvažavanje djetetovih individualnih potreba, razvojnih specifičnosti, posebnih potreba i navika u zadovoljenju osnovnih potreba § Promišljanje primjerenih metoda u ostvarivanju poslova vezanih uz proces njege, prehrane i odmora djece § Edukacija i aktivno uključivanje ostalih radnika u edukacije radi unapređivanja odgojno-obrazovnog procesa |
|||
U ODNOSU NA RODITELJE |
§ Intenziviranje suradnje na identifikaciji posebnih potreba djeteta, individualnih specifičnosti i navika radi usklađenog djelovanja u zadovoljavanja djetetovih potreba |
|||
STRATEGIJA DJELOVANJA |
VRIJEME |
NOSITELJ |
||
KORACI
|
§ Identifikacija individualnih specifičnosti i posebnih potreba djeteta putem inicijalnih upitnika i razgovora s roditeljima te prilagodba procesa njega, prehrane i odmora § Inicijalno snimanje poslova u odgojnim skupinama i radni dogovori s odgojiteljima i ostalim radnicima radi unapređivanja procesa § Praćenje i procjenjivanje efekata unesenih promjena na zadovoljavanje potreba djeteta i opću klimu u skupini § Edukacija ostalih radnika za suvremeni pristup u obradi namirnica i primjena novih spoznaja u radu |
lipanj-rujan
rujan
kontinuirano
|
Ravnatelj Stručni suradnici
|
|
NAČINI PRAĆENJA I EVALUIRANJA |
§ Inicijalni i ciljani upitnici za roditelje § Liste posebnih potreba djeteta § Registar djece s posebnim potrebama § Individualna zapažanja i bilješke o djeci § Kvantitativna i kvalitativna analiza pedagoške dokumentacije § Razgovori s djetetom, odgojiteljima, roditeljima s instrumentima za evaulaciju rada |
kontinuirano |
odgojitelji roditelji ravnatelj Stručni suradnici |
|
INDIKATORI POSTIGNUĆA |
§ Praćenje, prepoznavanje i zadovoljavanje općih i posebnih potreba djeteta § Zajednički rad ravnatelja i odgojitelja § Uključenost svih radnika u odgojno-obrazovni proces § Poštivanje i provođenje dogovorenih aktivnosti (odgovornost) |
|||
MJERE ZDRAVSTVENE ZAŠTITE DJECE U DJEČJEM VRTIĆU
Tablica br.10
POSLOVI I ZADACI
|
NOSITELJI I SUDIONICI
|
VRIJEME PROVEDBE
|
1.6.Prepoznavanje i zadovoljavanje primarnih dječjih potreba
1.7.Zadovoljavanje specifičnih potreba kod djece s zdravstvenim poteškoćama
1.8.Prevencija zdravstvenih problema kod djece(karijes,prehrambeni poremećaji,respiratorni infekti,tjelesni razvoj)
1.9.Mjere vezane uz provedbu izleta i dužih zdravstveno-rekreativnih programa
1.10.praćenje rasta i razvoja djece putem antropometrijskih mjerenja
1.11.Zbrinjavanje lakših povreda i prema potrebi odvođenje u ambulantu
1.12.Nabava sanitetskog materijala i farmakoloških sredstava za pružanje pomoći djetetu kod akutnih zdravstvenih teškoća 1.13.Zdravstveni odgoj djece u svezi stjecanja pravilnih higijenskih navika i usvajanja zdravog načina života(tjelesna aktivnost,zdrava prehrana)
1.14.zdravstveni odgoj zaposlenih u vrtiću i roditelja |
Odgojitelj, ZV
Odgojitelji, ZV,roditelj,liječnik specijalist
Odgojitelji, Liječnici specijalisti
ZV u suradnji sa odgojiteljima i roditeljima
ZV u suradnji sa odgojiteljima
Odgojitelji, ZV
ZV,ravnatelj
Odgojitelji, ZV ZV Liječnici specijalisti |
Kontiunirano tijekom boravka djeteta u vrtiću Po potrebi
Prema planu i programu ZV i odgojnih skupina
Prema planu provedbe
2x godišnje
Prema potrebi
Prema planu nabave i po potrebi
Prema planiranim projektima i zdravstvenim aktualnostima Prema planu i programu zdr.odgoja i aktualnim potrebama |
2.1.Nadzor provedbe i predlaganje mjera u cilju osiguranja higijene unutarnjeg i vanjskog prostora vrtića 2.2.Nadzor i predlaganje mjera u cilju ispunjavanja propisanih uvjeta smještaja djece u vrtiću: -svakodnevno čišćenje i dezinfekcija prostora,provjetravanje,održavanje odgovarajućih temperaturnih uvjeta u unutarnjem prostoru,čistoća posteljnog rublja,zdravstvena ispravnost vode -odabir namještaja koji ne pogoduje nastanku ozljeda i kontrola ispravnosti igračaka i drugih predmeta opće upotrebe -opskrba dovoljnom količinom sredstava za opću higijenu djece i sredstava za higijenu vrtića -provođenje potrebnih ekoloških mjera dezinfekcije,deratizacije i dezinsekcije u objektu i oko njega -nadzor nad održavanjem čistoće okoliša dječjeg vrtića
2.3.Mjere higijene vezane uz ispunjavanje i provođenje propisanih uvjeta u pripremi i distribuciji hrane(HACCP) 2.4.Mjere zaštite od pojave i širenja zaraznih bolesti kao i higijensko-epidemiološki nadzor nad zaraznim bolestima 2.5.Mjere vezane uz provedbu izleta i dužih zdravstveno-rekreativnih programa(ispravnost vode i hrane,okolnosti koje pogoduju povredama i bolestima) 2.6.Edukacija radnika u procesu čišćenja,održavanja objekta i pripreme hrane |
ZV
ZV
ZV Spremačica Odgojitelji
Nadležna HE služba
Odgojitelji,ZV ,ravnatelj
ZV,ravnatelj,Spremačice,
ZV,služba za DDD
ZV,spremačica
ZV;kuharica
ZV, HE služba Sanitarna inspekcija
ZV,ravnatelj, Odgojitelji
ZV,vanjski suradnici, Spremačica, kuharica |
Kontinuirano
Kontinuirano
Kontinuirano
Pri planu nabave
Prema planu potrošnje i potrebi
Svakodnevno i prema ukazanoj potrebi Kontinuirano
Svakodnevno Kontinuirano Po pojavi
Pri pripremi i provedbi programa
Prema planu stručnog usavršavanja za tehničko osoblje |
3.1.Praćenje i evidentiranje pobola djece i razloga izostanaka iz vrtića
3.2.Suradnja sa HE službom u slučaju grupiranja pojedinih bolesti
3.3.Provedba kemoprofilakse kod pojave zaraznih bolesti
3.4.Upućivanje na redovne zdravstvene preglede svih djelatnika |
ZV u suradnji s odgojiteljima
ZV
Liječnik epidemiolog
ZV |
Svakodnevno praćenje,1x mjesečno evidentiranje u ZK djeteta i evidenciju izostanaka
Po ukazanoj potrebi
Po ukazanoj potrebi
Prema zdravstvenim propisima 1x ili 2x godišnje |
4.1.Planiranje prehrane-izrada jelovnika u skladu s Prehrambenim standardima za prehranu djece u dječjim vrtićima
4.2.Nadzor u provedbi zadaća vezanih uz zdravstvene propise kod osoba koje u svom radu dolaze u dodir s namirnicama
4.3.Nadzor nad zadovoljavanjem propisanih zdravstvenih uvjeta namirnica i gotove hrane te energetske vrijednosti obroka
|
ZV Kuharica, Odgajatelji
ZV HE služba pri Domu zdravlja Kutina, Kuharica Sanitarni inspektor
ZV,kuharica , Zavod za javno zdravstvo SMŽ |
1x mjesečno
Svakodnevni uvid prema programu mjera HACCP NN99/07
Laboratorijsko ispitivanje 4x godišnje |
4.4.Zadovoljavanje specifičnih potreba u prehrani djece s zdravstvenim poteškoćama 4.5.Edukacija osoba koje rade u provedbi procesa pripreme hrane: -interna edukacija
-Tečaj higijenskog minimuma
4.6.Pregled za sanitarne iskaznice
|
ZV,kuharica, Odgojitelji,roditelji
ZV;HE služba pri DZ Kutina ZV Kuharice
Kuharice
Svi djelatnici |
Kontinuirano ZV prema planu stručnog usavršavanja Zakon NN78/07 Pravilnik NN23/94
2x godišnje |
5.1.Potvrda o obavljenom sistematskom pregledu djeteta prije upisa u vrtić
5.2.Potvrda o obavljenom zdravstvenom pregledu djeteta kod izostanka zbog bolesti
5.3.Zdravstveni karton djeteta u dječjem vrtiću 5.4.Evidencija o zdravstvenom odgoju 5.5.Evidencija o higijensko-epidemiološkom nadzoru 5.6.Evidencija o sanitarnom nadzoru 5.7.evidencija epidemioloških indikacija 5.8.Evidencija ozljeda 5.9.Evidencija antropometrijskih mjerenja |
Liječnik,roditelji,ZV
Liječnik Roditelj,odgojitelj, ZV
ZV
ZV,odgojitelji ZV |
Dostavlja roditelj prilikom polaska djeteta u vrtić Po povratku u vrtić Po upisu djeteta u vrtić Po provedbi
Po provedbi
Po provedbi
Po provedbi
Po događaju
2x godišnje |
V ODGOJNO OBRAZOVNI RAD
Ciljevi:
-doprinos cjelovitom razvoju osobnosti djeteta:tjelesnom i psihomotornom razvoju, socio-emocionalnom i razvoju ličnosti,spoznajnom razvoju,razvoju govora,komunikacije,izražavanja i stvaranja i kvaliteti njegova življenja.
-Poštivanje prava djeteta u svim aspektima njegova života, tjelesnom, emocionalnom, psihosocijalnom, kongitivnom, društvenom i kulturnom
-Poticanje razvoja osam ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje,koje je obrazovna politika RH prihvatila iz Europske unije:komunikacija na materinskom jeziku,komunikacija na stranim jezicima,matematička kompetencija i osnovne kompetencije u prirodoslovlju,digitalna kompetencija,učiti kako učiti,socijalna i građanska kompetencija,inicijativnost i poduzetnost,kulturna svijest i izražavanje.
Tablica br.11
ZADACI,SADRŽAJI,AKTIVNOSTI |
REALIZACIJA |
|
U ODNOSU NA DIJETE |
-Organizacija i proviđenje visoke razine fleksibilnosti odgojno-obrazovnog procesa koja omogućuje prilagodljivost individualnim potrebama i mogućnostima djece -poticanje djeteta na sve oblike kretanja,radi poticanja razvoja svih mišićnih skupina:razvijanje sposobnosti orijentacije u prostoru,ravnoteže i pravilnog držanja tijela;razvijanje sposobnosti manipulacije šakom i prstima šake -Utjecati na razvoj emocionalne stabilnosti djeteta;poticati kvalitetnu komunikaciju i razvijanje socijalnih odnosa u užoj i široj socijalnoj sredini
-pomagati djetetu da prevlada teškoće u uspostavljanju novih socio-emocionalnih veza i odnosa u vrtiću -podržavanje inicijative djeteta i njegove poduzetnosti -zadovoljavati individualne potrebe za hranom,zrakom,kretanjem,igrom,boravkom na zraku,u prirodi,povećanjem otpornosti organizma na nepovoljne vremenske i druge uvjete -razvijati pozitivnu sliku o sebi,sigurnost,samopouzdanje,samopoštovanje -razvijanje takvih emocionalno socijalnih veza i odnosa s kojima dijete neće imati potrebu za različitim sredstvima ovisnosti -razvijanje komunikacijskih vještina na materinskom jeziku -poticanje nenasilnog rješavanja sukoba uz poštivanje svojih i tuđih prava -omogućavati djetetu stjecanje znanja i navika važnih za njegovu sigurnost u prometu -poticati aktivno sudjelovanje djeteta u svim sferama odgojno-obrazovnog procesa u užoj i široj zajednici;poticati poznavanje tradicije i narodnih običaja -osigurati slobodan izbor sadržaja,aktivnosti i materijala -Razvoj različitih oblika izražavanja i stvaranja(govornog,likovnog,glazbenog…) -uključivanje roditelja i djeteta u kreativne zajedničke radionice u suglasju sa odgajateljima -podržavanje različitih sadržaja I vrsta igara kao oblika aktivnosti,metoda I sredstava rada za pobuđivanje radoznalosti,poticanje istraživanja,otkrivanja I rješavanja problema -uočavanje odnosa među predmetima I pojavama,te poticane I osnaživanje istraživačkih interesa djece za matematičko logičke I prirodoslovne aktivnosti -razvijanje socijalne kompetencije:promatranje,slušanje drugih I dogovaranje -aktivno sudjelovanje u kulturnim I društvenim događanjima -rad na grafomotoričkim ,predčitalčkim I predmatematičkim vještinama
|
Kontinuirano
Kontinuirano
IX,X I prilikom upisa novog djeteta
Kontinuirano
Kontinuirano Kontinuirano
Kontinuirano
Kontinuirano
kontinuirano |
U ODNOSU NA ODGAJATELJE I DRUGE RADNIKE |
-Stvarati poticajno okruženje u kojemu će djeca moći zadovoljavati individualne,opće i posebne potrebe -fleksibilna organizacija rada svih zaposlenih-uključivanje svih zaposlenih radnika u odgojno –obrazovni proces,preklapanje smjena,kvalitetni raspored radnog vremena -edukativni i savjetodavni rad -jačanje svijesti o važnosti poštovanja prava djetet -stvarati osnove za samozaštitu djeteta i čuvanje od opasnih naprava,otpada i oružja -provođenje preventivne zdravstvene zaštite daece u vrtiću -poticanje timskog rada odgajatelja -stvarati poticajnu atmosferu -njegovati projektni rad s djecom -poticanje i razvijanje sigurnosti u prometu -poticanje primjerenih socio-emocionalnih veza i odnosa radi učenja djece optimalnim oblicima reakcija na određene nepoželjne životne situacije(različite vrste ovisnosti,nasilje,svoja i tuđa prava,…) -zajednički rad tima odgajatelja prema kreativnoj sposobnosti u glazbenoj grupi,likovnoj grupi… -samorefleksije i zajedničke refleksije odgajatelja -dokumentiranje aktivnosti djece,aktivnosti odgajatelja,procjene postignuća,komunikacije s roditeljima i širom socijalnom zajednicom -izrada individualnih i grupnih portifolia
|
|
|
||
|
U ODNOSU NA RODITELJE
|
-precizno dogovarati,dobro organizirati i stručno-kompetentno pripremati sve oblike suradnje s roditeljima s tendencijom od suradnika do partnera u odgojno-obrazovnom procesu -uključivati roditelje u odgojno-obrazovni proces -poticanje preventivne zdravstvene zaštite djece -praćenje i primjena odgovarajućih mjera za sprečavanje svih oblika nasilja u skladu s protokolima za djelovanje -osvješćivanje roditelja o pravima djeteta te pravima na izbor vrste i sadržaja aktivnosti -sudjelovanje roditelja u poticajnom oblikovanju okruženja u smislu donacija,prikupljanja pedagoški neoblikovanog materijala,radionica,prezentacija vlastitih ili uvježbanih sposobnosti i sl.
|
Individualni Razgovori,kutići za roditelje –kontinuirano Roditeljski sastanci u svakom tromjesečju |
||
|
U ODNOSU NA VANJSKE INSTITUCIJE |
-povezivanje sa stručnim i društvenim čimbenicima u neposrednom okruženju i šire radi obogaćivanja programa verificiranim sadržajima iz kulture,športa i stranih jezika -uključivanje djece i roditelja u raznovrsne aktivnosti u interakciji sa društvenom sredinom i ostalim stručnjacima,radi obogaćivanja programa,cjelovitijih doživljaja i konkrentnijih spoznaja djeteta -poticati savjetodavni i edukativni rad prema iskazanim interesima svih subjekata u odgojno-obrazovnom procesu -izrada izvješća i prezentiranje ostvarenih rezultata -poticanje i razvijanje sigurnosti djeteta u prometu -komunikacija i partnerstvo sa širom zajednicom -planiranje zajedničkih aktivnosti i dokumentiranje ostvarenog |
|
||
Predložene teme za projekte:
V a GODINA PRIJE ŠKOLE
Cilj:
· U skladu s Nacionalnim kurikulumom za ranim i predškolskim odgojem i obrazovanjem i vrtićkim kurikulumom, suvremeno shvaćati dijete kao cjelovito biće, poticanjem svih aspekata njegova razvoja, omogućavanjem istraživačkih aktivnosti, individualnog stjecanje znanja, vještina i navika u skladu s osobnim potencijalima djeteta, razvijanjem socijalnih vještina, poticanjem različitih oblika kreativnih izražavanja i stvaranja u skladu s individualnim potrebama djeteta, uključivanjem djeteta u aktivni društveni život
· Unapređivanje intelektualnog, društvenog, moralnog i duhovnog razvoja djece kroz stjecanje znanja, izgrađivanje identiteta, humanizam i toleranciju, odgovornost, autonomiju, kreativnost
· Rad na grafo motoričkim, pred čitalačkim i pred matematičkim vještinama
· Rad na Individualiziranim odgojno - obrazovnim programima s djecom s posebnim potrebama
· Rad na Individualiziranim odgojno - obrazovnim programima s djecom s odgodama od škole
Ciljana grupa:
- školski obveznici (djeca rođena od 01.04.2010.-31.03.2011.g.)-djeca navedene dobi koja nisu obuhvaćena redovnim programom i djeca iste dobi obuhvaćena redovnim programom.
- djeca čiji roditelji traže prijevremeni upis u školu
- djeca s odgodom od škole
- djeci predškolske dobi pripadnici romske nacionalne manjine
- djeci s teškoćama u razvoju
tablica br.12
ZADACI,AKTIVNOSTI I SADRŽAJI |
|||
U ODNOSU NA DIJETE
U ODNOSU NA DIJETE
U ODNOSU NA ODGAJATELJA
U ODNOSU NA RODITELJE |
-poticanje cjelovitog razvoja,odgoja i učenja djece -podržavanje različitih sadržaja I vrsta igara kao oblika aktivnosti,metoda I sredstava rada za pobuđivanje radoznalosti,poticanje istraživanja,otkrivanja I rješavanja problema -uočavanje odnosa među predmetima I pojavama,te poticane I osnaživanje istraživačkih interesa djece za matematičko logičke I prirodoslovne aktivnosti -jačanje emocionalne stabilnosti I pozitivne slike o sebi -razvijanje socijalne kompetencije:promatranje,slušanje drugih I dogovaranje -aktivno sudjelovanje u kulturnim I društvenim događanjima -rad na grafomotoričkim ,predčitalčkim I predmatematičkim vještinama -stvaranje radnih navika -poticanje slobodnog izražavanja -podizanje razine djetetova opće informiranosti -bogaćenje dječjeg iskustva novim spoznajama -podržavanje kreativnih osobnih potencijala djeteta(spoznajnih,umjetničkih,motoričkih,glazbenih.i sl.) -njegovanje vlastite kulture I povijesne baštine -osvješćivanje važnosti obiteljskog I institucionalnog okruženja za njihov život,učenje I odgoj -uključivanje djece u planiranje programa -ostvarivanje individualnog i fleksibilnog odgojno-obrazovnog pristupa radi zadovoljavanja individualnih općih i posebnih potreba djeteta -upoznavanje djece sa informacijsko-komunikacijskom djelatnošću I osnovama informatike -poticanje djece na iskazivanje I realizaciju vlastitih interesa I ideja,razvoj kritičkog mišljenja -poticanje samoinicijativnog učenja djece I osposobljavanje djece za planiranje vlastitog učenja,te upravljanje tim procesom -stcaranje poticajnog okruženja za spontano bogaćenje riječnika,razvoj razumijevanja,govora,slušanja I jezika,
-stvaranje pozitivne socioemocionalne klime u skupini
-poticajno oblikovanje prostorno-materijalnog I socijalnog okruženja-edukativni I savjetodavni rad -planiranje I dokumentiranje postignuća
-suradnja i uključivanje roditelja u sve aspekte pripreme za školu-radni material,,edukativni sadržaji -informiranje roditelja,roditeljski sastanci,radionice -zajednički boravak djece I roditelja u skupini
|
|
|
Poticajno oblikovanje prostorno-materijalnog i socijalnog okruženja |
kolovoz/rujan, te po potrebi |
odgojitelji |
|
Popis djece predškolskih obveznika |
rujan |
Ravnatelj |
|
Snimanje odgojnih situacija (okruženje, ozračje, odnosi, komunikacija, uvjerenja, vrijednosti, ponašanja i dr.) |
kontinuirano |
odgojitelji ravnatelj |
|
Prikupljanje anamnestičkih podataka od roditelja |
rujan |
ravnatelj odgojitelji |
|
Didaktičko – metodički i pedagoško – psihološki pristup radu na radnim listovima |
od listopada do svibnja |
odgojitelji |
|
Davanje pismenih naputaka odgojiteljima za rad s djecom koja imaju teškoće s grafomotorikom, pažnjom, percepcijom, spoznajom i dr. |
od prosinca do travnja |
odgojitelji ravnatelj
|
|
Savjetodavni i edukativni razgovori s roditeljima djece predškolaca |
kontinuirano |
ravnatelj odgojitelji |
|
davanje roditeljima dodatnog materija za predvježbe pisanja i čitanja |
po potrebi |
Odgojitelj ravnatelj |
|
Letci za roditelje i drugi pisani materijali |
po potrebi |
odgojitelj ravnatelj |
|
Evaluacija zrelosti djece za školu |
travanj ,svibanj, lipanj, po potrebi |
ravnatelj |
|
Suradnja sa stručnjacima van vrtića
|
po potrebi
|
Ravnatelj |
|
INDIKATORI USPJEŠNOSTI |
§ procjena zrelosti djece za školu primjenom odgovarajućih instrumenata § rezultati praćenja rada u skupini, analiza odgojnih situacija i postignuća § dječja kreativna ostvarenja § video i foto zapisi |
||
IV b OBOGAĆIVANJE ODGOJNO-OBRAZOVNOG RADA
Redovan odgojno-obrazovni rad obogaćuje se obilježavanjem blagdana, proslavama, kazališnim predstavama odgojitelja za djecu, gostovanjima vanjskih izvođača i posjetama-prema planovima, tematskim cjelinama i projektima koji se ostvaruju u odgojnim skupinama.
KALENDAR PROSLAVA, BLAGDANA I RADOSNIH ZBIVANJA
11. ADVENT
-SV. Barbara……………………………………….4.prosinc
-Sv. Nikola ……………………………………….6.prosinca
-SV.Lucija………………………………………….13. prosinca
-Božić………………………………………………25.prosinca
9 . Nova Godina………………………………………..01.siječanj
10. Pokladna slavlja……………………………………..veljača
12. Valentinovo………………………………………….14.veljača
13. Josipovo ( Dan očeva)………………………….19.ožujka
12. Svjetski dan voda……………………………………22.ožujka
13. Dan kazališta………………………………………...27.ožujka
14. Uskrsni blagdani……………………………………..travanj
15. Dan planete Zemlje…………………………………..22.travnja
16. Praznik rada …………………………………………01.svibnja
17. Dan sunca……………………………………………03.svibnja
18. Dan vatrogastva……………………………………...04.svibnja
19. Majčin dan…………………………………………...11.svibnja
20. Dan muzeja…………………………………………..18.svibnja
21. Svjetski dan kornjača…………………………….23.svibnja
22. Dan sporta……………………………………………25.svibnja
23. Završne svečanosti……………………………………svibnja
24. Dan državnosti………………………………………..25.lipnja
25. Predstave odgojitelja za djecu………………………..tijekom godine
26. Predstave kazališnih grupa u vrtiću,te posjete kazališnim i kino predstavama tijekom godine,izleti za djecu.
V C PEDAGOŠKA DOKUMENTACIJA
Vodit ćemo pedagošku dokumentaciju odgojne skupine, koja je propisana Pravilnikom o obrascima i sadržajima pedagoške dokumentacije i evidencije o djeci u dječjem vrtiću (NN broj 83/2001.), te dokumentaciju vrtića koju Pravilnik propisuje:
· Knjiga pedagoške dokumentacije odgojne skupine koja obuhvaća:
-Orijentacijski plan i program odgojno-obrazovnog rada za određeno razdoblje s razvojnim zadaćama za poticanje cjelovitog razvoja djeteta za skupinu, za pojedino dijete
-Organizacijske i materijalne uvjete za ostvarivanje zadaća
-Aktivnosti za ostvarivanje razvojnih zadaća (sklopovi aktivnosti, teme, projekti...)
-Suradnju sa stručnjacima, roditeljima i drugima radi ostvarivanja postavljenih zadaća
-Važne datume (rođendane, sastanke, svečanosti, izlete i drugo)
-Tjedni plan i program odgojno-obrazovnog rada sa sastavnica,a: slijed aktivnosti, za odgojnu skupinu, za djecu iz drugih odgojnih skupina, poslovi nužni za ostvarivanje tjednog plana i programa rada
-Dnevnik rada sa svim sastavnicama: planirani poticaji za aktivnosti (individualne, grupne, zajedničke), iskorišteni situacijski poticaji, zapažanja o aktivnostima i ponašanju djece u odnosu na postavljene zadaće, za djecu odgojne skupine, za djecu drugih odgojnih skupina, suradnju sa stručnjacima, roditeljima, zabilješke na kraju tjedna
-Zajedničke aktivnosti djece i odraslih (izleti, druženja, svečanosti), priprema, zapažanja i zapisi
-Roditeljski sastanci: priprema, zaključci, zabilješke o radu s roditeljima (individualni, skupni i dr.)
-Vrednovanje ostvarenog plana i programa: vrednovanje uvjeta ostvarivanje plana i programa, vrednovanje ostvarenosti razvojnih zadaća
-Zabilješke i napomene
§ Imenik djece
§ Program stručnog usavršavanja
§ Dosje djeteta s posebnim potrebama
§ Matičnu knjigu djece
§ Matičnu knjigu zaposlenika
§ Ljetopis dječjeg vrtića
§ Godišnji plan i program odgojno – obrazovnog rada
§ Godišnje izvješće o ostvarivanju plana i programa rada
§ Knjigu zapisnika
§ Dokumentiranje svih aspekata odgojno-obrazovnog procesa u skladu s odredbama vrtićkog kurikuluma
.
VI STRUČNO USAVRŠAVANJE
Bitne zadaće stručnog usavršavanja djelatnika su:
KOLEKTIVNO STRUČNO USAVRŠAVANJE (putem internih stručnih aktiva)
-razvojne osobitosti djece predškolske dobi
-jezično-govorne karakteristike djece,razvoj predčitalačkih vještina I grafomotorike
5. Integracija djece s teškoćama u razvoju I posebnim potrebama u redoviti sustav
INDIVIDUALNO STRUČNO USAVRŠAVANJE
Odgajatelji imaju obvezu individualnog stručnog usavršavanja prateći pedagošku periodiku i časopise, koristeći stručnu literaturu iz područja predškolskog odgoja i razvojne psihologije i drugih područja bliskih odgoju i obrazovanju najmlađih.
Svaki odgajatelj ima svoj plan individualno-stručnog usavršavanja koji osmišljava prema godišnjem planu rada i kurikulumu vrtića.
Individualno usavršavanje provodit ćemo putem izlaganja na internim aktivima ,putem seminara u organizaciji Azoo-e i u suradnji sa drugim vrtićima.
RADNI DOGOVORI
- Timski rad odgojitelja i ravnatelja na rješavanju aktualne problematike u pojedinim aspektima odgojno – obrazovnog procesa.
- Informiranje o budućim aktivnostima i događanjima na mikro i makro razini.
- Radni dogovori odgojitelja s ciljem izrade I provedbe individualiziranih programa za djecu s TUR-om
- Planiranje aktivnosti na razini vrtića,zajedničkih projekata te analiza projekata koji su provođeni u skupinama.
ODGOJITELJSKO VIJEĆE
1.Razmatranje Godišnjeg plana I programa rada DV Ludina za 2016.-2017.godinu Organizacija rada za pedagošku godinu 2016.-2017. |
Rujan
|
2. Uočavanje potencijalno darovite djece i diferencirani pristup darovitoj djeci kroz obogaćivanje primarnog programa. (Implementacija elemenata NTC programa učenja).
|
listopad-studeni |
3. Razvoj predčitačkih i govornih sposobnosti kod djece od najranije dobi do predškolske dobi- |
siječanj |
4. Evaluacija I prezentacija rada na projektima I postignuća na individualnoj I grupnoj razini s osvrtom na dobit za djecu I odgojitelje. Dogovor za rad ljeti I usvajanje ljetnog plana I programa.
|
Lipanj |
5. Prezentiranje I usvajanje Godišnjeg izvješća izvedbenog plana I programa za pedagošku godinu 2013/14. Analiza I evaluacija rada ljeti Organizacija rada za rujan I novu pedagošku godinu te priprema za roctor prilagodbe
|
kolovoz |
VII SURADNJA S RODITELJIMA
Bitne zadaće suradnje s roditeljima su:
OBLICI SURADNJE S RODITELJIMA:
-Uključivanje u proces prilagodbe
-Zajedničke aktivnosti djece i roditelja, baka I djedova
-Roditeljski sastanci i radionice
-Individualni razgovori s roditeljima
-Informiranje putem - kutića za roditelje
- izložbi dječjih radova
- promidžbenih materijala,letaka,uputa
- literature za roditelje
-Zajednički izleti
Cilj:
Poticanje suradnje s roditeljima, u težnji od suradnika do partnera u odgojno – obrazovnom procesu i njihovo uključivanje u odgojno – obrazovni proces.
Što je moguće više uključivati roditelje u odgojno obrazovni proces i to kao aktivnog sudionika kako bi na licu mjesta,u odgojnoj skupini bili upoznati sa radom ustanove uključili se u aktivnosti i radionice tijekom godine
Zadaće, sadržaji I aktivnosti
Tablica broj:
U ODNOSU NA DIJETE |
ZADAĆE, SADRŽAJI I AKTIVNOSTI |
|||
§ Pomoć roditelju i djetetu u prilagodbi § Podržavanje djeteta u zadovoljavanju općih i posebnih potreba kreativnim uključivanjem roditelja u cjeloviti odgojno – obrazovni roctor § Fleksibilna organizacija i provođenje odgojno-obrazovnog procesa u skladu s individualnim potrebama i potencijalima djeteta § Sudjelovanje u planiranju, evaluaciji i dokumentiranju postignuća |
||||
U ODNOSU NA ODGOJITELJE I DRUGE RADNIKE |
§ Uključivanje roditelja u odgojno-obrazovni proces u dogovoru s odgojiteljem § Podržavanje kvalitetne komunikacije odgojitelj – roditelj § Pravovremeno reagiranje i konstruktivno rješavanje potreba vezano uz odgoj i obrazovanje djece u interakciji dijete – odgojitelj – roditelj u kontekstu vrtića § Konstruktivni oblici uključivanja roditelja u program vrtića, a samim time i u opću kvalitetu življenja u vrtiću kroz dvosmjernu suradnju, interakciju i komunikaciju § Planiranje, evaluacija i dokumentiranje postignuća u skladu s odredbama vrtićkog kurikuluma |
|||
U ODNOSU NA RODITELJE |
§ Interakcija s roditeljima u svim etapama djelatnosti vrtića, od priprema, provedbe programa do dokumentiranja i vrednovanja rezultata § Pomoć i podrška roditelju u izboru programa § Uključivanje roditelja u odgojno-obrazovni proces u dogovoru s odgojiteljem § Pravovremeno reagiranje i konstruktivno rješavanje potreba vezano uz odgoj i obrazovanje djece u interakciji dijete – odgojitelj – roditelj u kontekstu vrtić § Planiranje, evaluacija i dokumentiranje postignuća u skladu s odredbama vrtićkog kurikuluma |
|||
KORACI: |
VRIJEME TRAJANJA: |
PROVODI: |
||
Svakodnevna razmjena informacija |
kontinuirano |
odgojitelji ,ravnatelj |
||
Individualni razgovori s roditeljima |
Dva puta mjesečno |
odgojitelji i prema sadržaju zahtjeva roditelja |
||
Individualni razgovori roditelja I stručnih suradnika prema uočenom problemu |
kontinuirano, po potrebi |
odgojitelj, te po potrebi stručni suradnici, ravnatelj |
||
Razmjena informacija s roditeljima – putem individualnih razgovora, upitnika, anketa…. |
Kontinuirano |
odgojitelji
|
||
Plenarni roditeljski sastanci |
IX , VI |
odgojitelji ravnatelj |
||
Roditeljski sastanci po odgojnim skupinama |
3 puta godišnje po skupini IX, XI, III |
odgojitelji ravnatelj |
||
Radionice za roditelje |
X, XII, IV, |
odgojitelji ravnatelj |
||
Kutići za roditelje |
kontinuirano |
odgojitelji ravnatelj ,o |
||
Sudjelovanje roditelja u odgojno – obrazovnom procesu |
Jedanput mjesečno |
roditelji različitih zanimanja |
||
Zajednička druženja, posjete, boravak u prirodi, posjete kulturnim institucijama |
Jedanput mjesečno |
uključeni roditelji prema osobnom afinitetu I vremenskoj dimenziji |
||
Korištenje informativno – edukativnih sadržaja, primjedaba, prijedloga I želja putem kutije za roditelje |
kontinuirano |
odgojitelji, roditelji, stručni suradnici |
||
Prikupljanje pedagoški neoblikovanog materijala, plodina I plodova |
kontinuirano, po potrebi, prema zadaćama programa |
odgojitelji, roditelji |
||
INDIKATORI USPJEŠNOSTI |
§ Upitnik i ankete za roditelje § Dokumentacije odgojitelja § Praćenje rada § Valorizacija ostvarenog § Broj roditelja aktivnim sudjelovanjem u različitim oblicima suradnje § Kvalitativna i kvantitativna analiza dobivenih rezultata kroz protokole i dokumentaciju sa grafičkim prikazima § Prikaz kreativnih ostvarenja djece § Video i foto zapisi § Izjave djece, roditelja |
|||
VIII SURADNJA S VANJSKIM USTANOVAMA
8.1. Cilj:
Poticanje suradnje s vanjskim čimbenicima i njihovo uključivanje u odgojno – obrazovni proces radi uključivanja djece u život šire socijalne zajednice, prihvaćanja, razumijevanja i uvažavanja osobnosti djeteta, te obogaćivanja programa sadržajima iz stvarnog života, športa, stranog jezika i dr.
Ostvarivanje suradnje sa slijedećim ustanovama:
· Općina Velika Ludina
· Suradnja s ostalim institucijama na području općine:HP,veterinarska stanica,
· OPG-a,udruge
VI VREDNOVANJE
• Kroz dnevna, tjedna, tromjesečna, godišnja planiranja i valorizacije;
• Kroz praćenje provedbe bitnih zadaća i polugodišnje i godišnje izvještavanje (Elementi za procjenu uspješnosti ostvarivanja programa i dr.);
• Kroz doživljaj i vrednovanje programa od strane roditelja (njihovi upiti/dileme o tome kako se realizira program) - upitnik za roditelje;
• Kroz proces samovrednovanja.
FINANCIRANJE PROGRAMA
Sredstva za financiranje programa osigurana su : - naplatom od roditelja – korisnika usluga sukladno cijeni programa prema odluci Osnivača
- sufinanciranjem i participacijom u cijeni usluge vrtića Osnivača
- drugim sredstvima Zakonom dopuštenih izvora
- donacijama
Predviđeni troškovi programa obuhvaćaju: -redovito poslovanje vrtića -nabavu i održavanje sredstava i pomagala za rad -održavanje čistoće prostorai i opreme
-tekuće održavanje prostora, popravci - plaće zaposlenika,naknada putnih troškova
- nabavu stručne literature,
- naknadu troškova za individualno stručno usavršavanje
-drugi redoviti i izvanredni troškovi za potrebe unapređivanja i provođenje programa
PLAN I PROGRAM RADA RAVNATELJA
Planiranje I programiranje, te organizacija, praćenje I procjena odgojno obrazovnog rada postavlja se kroz zadatke u odnosu na dijete, odgajatelja, roditelja, stručno usavršavanje, te u odnosu na odgojno obrazovni prostor.
Uspješnost programa ranog razvoja djeteta ovisi o uvođenju promjena , koje će utjecati na način rada odgajatelja I promjenama u ozračju ustanove I radu s roditeljima, jer podržavaju timski rad, potiču kreiranje programa prema interesima I sposobnostima djece I daju mogućnost što djelatnijeg uključivanja roditelja u Dječji vrtić.
BITNI ZADACI:
5. U ODNOSU NA DIJETE:
• Uspostavljanje povjerenja I bliskosti sa odgajateljima, ostalom djecom, ostalim
osobljem vrtića, te prostorom u kojem borave I širom društvenom zajednicom
• Djelovati na provođenju I promociji prava djeteta, zaštite I humanih odnosa prema
djetetu
• Prepoznavati dječje individualne potrebe te omogućiti zadovoljavanje istih u dnevnom
ritmu skupine
• Osigurati uvjete za osmišljavanje bogate poticajne sredine I stvaranje takvog
okruženja u kojem se dijete uči: birati, djelovati odgovorno I poštivati ostale; govoriti
slobodno I kreativno izražavati svoje ideje; biti demokratski građani I cjeloživotni
učenici; učestvovati u kreiranju centara aktivnosti osiguravanjem sredstava I uvjeta
• Raditi na zadovoljavanju potreba djeteta za popodnevnim odmorom
• I dalje unapređivati zadovoljavanje dječje potrebe za samoposluživanjem (osigurati
roctor, sredstva, raditi na poboljšanju kvalitete, te uklanjanju eventualnih
nedostataka)
2. U ODNOSU NA RODITELJE:
• Educirati roditelje kroz sastanke o potrebi odgoja o zdravom načinu življenja
(educirati kroz izvješća I prijedloge Zavoda za javno zdravstvo, te sigurnosno zaštitnim I preventivnim programom), upoznati ih sa obvezama Obiteljskog zakona
kroz prezentaciju na roditeljskim sastancima
• Provoditi ankete, postaviti situacijsku aktivnost I analizirati, te omogućiti da sudjeluju
u planiranju I programiranju rada u vrtiću, radi zadovoljavanja osobnih interesa I potreba svog djeteta; upoznati ih s inovacijama u vrtiću, te poticati na uključivanje u radionice I ostale aktivnosti u Vrtiću
• Uključivanje roditelja u svakodnevni rad u vrtiću, educirati ih kroz radionice ili
sastanke
• Dati roditeljima mogućnost ,da sudjeluju u estetskom uređenju Vrtića u Adventskom ciklusu,da sami osmisle I izrade kostime za Maškare te pomognu u osmišljavanju centara aktivnosti I slično.
3. U ODNOSU NA ODGAJATELJE:
• Omogućiti I osigurati uvjete za razvoj kvalitetnog odnosa, suradnju, dobru
komunikaciju kroz dobru I uspješnu organizaciju rada.
• Poticati rad kojim se osigurava zadovoljstvo djece I roditelja.
• Osigurati uvjete za razvoj razine važnosti koja daje energiju za ispunjenje želja,
prepoznavanje kako osobne tako I kvalitete vrtića.
• Dogovarati se o svim aktivnostima, planovima I sadržajima Godišnjeg plana I
programa.
• Osigurati materijalne uvjete za rad s djecom.
• Omogućiti izbor partnera – odgajatelja, poticati zajedničko planiranje, zajednički rad
na projektima, te zajedničko usavršavanje I timski rad.
• Omogućiti što više specifičnih znanja u odnosu na program, unapređivati načine I
kvalitetu komunikacije između odgajatelja I ostalih radnika.
• Omogućiti edukaciju za daljnje napredovanje, poticati ih da to prezentiraju.
• Razvijati poštovanje na poslu, povjerenje, poticati suradnju u kreiranju pozitivne I
poticajne sredine .
• Omogućiti dostatna sredstva za rad, uvjete za visoku razinu čistoće I higijene
prostora.
• Isticati uspjeh, nagrađivati za postignute rezultate I kreativnost.
6. U ODNOSU NA STRUČNO USAVRŠAVANJE
• Precizno utvrditi usavršavanje (individualno, stručno, skupno, stručne ekskurzije,
posjete, druženja, itd.).
• Jasno odrediti nositelje I vrijeme ostvarenja.
• Programski obuhvatiti sve odgajatelje, stručne suradnike I ostale sudionike u radu
vrtića.
• Iznalaziti izvore financiranja, sponzore, ustanove.
• Obogaćivati pedagošku knjižnicu nabavom stručne literature I sredstava.
7. U ODNOSU NA DRUŠTVENU SREDINU
• Sudjelovanje u organizaciji I ostvarenju akcija u organizaciji lokalne zajednice:
Manifestacija „Jabuka Crvenika“,Dan župe Sv.Mihaela,Darivanje djece I priredba povodom Svetog Nikole,maškare…
• Unapređivanje kvalitete boravka u vrtiću kroz neposredan rad s lokalnom
zajednicom: dogovaranje oko investicijskog ulaganja I financiranja djelatnosti
predškolskog odgoja.
• Neprekidno unapređenje kvalitete uz međusobno povjerenje, uvažavanje I podjelu
odgovornosti.
• Osigurati I organizirati prostor, odnosno poticajnu sredinu u kojoj će dijete zadovoljiti
svoje potrebe.
• Podizati kvalitetu življenja djece I odraslih.
8. OSTALO
· Vođenje pedagoške dokumentacije i nadzor nad vođenjem pedagoške dokumentacije odgojitelja
GODIŠNJI PLAN I PROGRAM RADA ZDRAVSTVENE VODITELJICE
Temeljna zadaća zdravstvenog voditelja je njega i skrb za tjelesni razvoj i zdravlje djece, s posebnim naglaskom na očuvanju zdravlja, radu na osiguranju i unapređenju higijenskih uvjeta – skrbi o optimalnim higijensko zdravstvenim uvjetima za rast i razvoj djece, te radu na praćenju i unapređenju prehrane.
Planiranje, provođenje i koordinacija rada na provođenju zdravstvene zaštite
- sudjelovanje u izradi godišnjeg plana i programa rada vrtića
- izrada godišnjeg plana i programa rada medicinske sestre tjedno planiranje, dnevne zabilješke
-sudjelovanje u planiranju i programiranju njege i zdravstvene zaštite u odgojnim skupinama tijekom cijele godine
- vođenje inicijalnih razgovora s roditeljima novoprimljene djece
- vođenje zdravstvene dokumentacije: zdravstveni kartoni, evidencija pobola, evidencija ozljeda, evidencije o higijensko epidemiološkom nadzoru, epidemioloških indikacija, o sanitarnom nadzoru
-vršenje antropometrijskih mjerenja 2 puta godišnje kolovoz
Organizacija higijenskih uvjeta
- briga o dezinfekciji (nabava sredstava za čišćenje, kontrola upotrebe istih)
- kontrola održavanja igračaka, organizacija pranja i dezinficiranja igračaka u suradnji s odgajateljima
- nadzor higijenskog stanja i održavanje čistoće prostora u kojem borave djeca
- briga o sanitarnim pregledima zaposlenika
- briga o pravovremenoj provedbi higijenskog minimuma djelatnika
- briga o dezinsekciji i deratizaciji
- koordinacija tehničkog osoblja,
- kontroliranje nadzornih lista
- praćenje epidemiološke situacije
Provođenje mjera prevencije u ustanovi te suradnja s vanjskim institucijama
- poticati brigu o osobnoj higijeni od najranijih dana
- organizirati predavanja za roditelje i odgajatelje
- suradnja s epidemiologom,ortopedom i stomatologom
- suradnja sa Zavodom za javno zdravstvo
- praćenje i provođenje Protokola ponašanja u rizičnim situacijama
- unapređivanje kvalitete njege u jaslicama
-rad s roditeljima čija djeca naginju pretilosti i kod djece koja su alergična
Organizacija prehrane u vrtiću
- sastavljanje jelovnika u suradnji s glavnom kuharicom
- provjera kvalitete i kvantitete pripremljene prehrane
- uvođenje namirnica zdrave prehrane
- doručak po slobodnom izboru djeteta
- organizacija samoposluživanja tijekom obroka u svim vrtićkim i jasličkim skupinama
- praćenje normativa u prehrani
- izrada jelovnika za djecu s posebnim režimom prehrane
- stjecanje higijensko kulturnih navika prije obroka ( obavezno pranje ruku)
- rad na implementaciji HACCP sustava
Provođenje mjera za sprečavanje širenja bolesti u svim skupinama
- izolacija bolesne djece
- provođenje mjera za suzbijanje infekcija
- kontrola cijepnih kartona i sistematskih pregleda djece
- suradnja s nadležnim pedijatrom
Suradnja
-provođenje zdravstvenog odgoja odgojitelja (stručna tema)
- provođenje zdravstvenog odgoja djece uz suradnju odgojitelja
- sudjelovanje u praćenju djece s posebnim potrebama
- sudjelovanje u vođenju inicijalnih razgovoras roditeljima prilikom upisa djeteta u jaslice/vrtić
- informiranje roditelja putem roditeljskih sastanaka , individualnih sastanaka, putem kutića za roditelje
- suradnja s širom društvenom zajednicom
Radno vrijeme vrtića je svakoga dana od 6:00 - 16:00 sati.
Mi brinemo za Vaše najdraže.